Wydarzenie to jest trzecią częścią ?Zintegrowanego bloku konferencji dotyczących niskoemisyjnej transformacji polskiej gospodarki jako klucza do określenia energy-mix?.
Konferencja stanowić ma platformę dialogu i konsultacji z młodym pokoleniem, przede wszystkim ze studentami, zagadnienia niskoemisynej transformacji gospodarki jako jednego z najpoważniejszych wyzwań gospodarczych i środowiskowych stojących przed Polską jako krajem członkowskim Unii Europejskiej. Podstawą dyskusji będą tezy i rekomendacje z dwóch wcześniejszych konferencji o tytułach: ?Transformacja niskoemisyjna ? przepis na wzrost konkurencyjności i innowacyjności gospodarki? oraz ?Smart Living?. Jak wynika to z nazwy tych konferencji przedmiotem zainteresowania podczas spotkania z młodym pokoleniem będą nie tylko zagadnienia techniczno-technologiczne i finansowe dotyczące transformacji niskoemisyjnej, ale także zachowania społeczne w tym zakresie mających olbrzymi wpływ na skuteczność działań obniżających emisję a czasami wręcz warunkujących takie działania. Obok olbrzymiej warstwy edukacyjnej takiej dyskusji oczekujemy od studentów stosunku, konkretnych propozycji i sugestii dotyczących potrzeby, pilności i sposobu podejmowania działań w zakresie przechodzenia na gospodarkę niskoemisyjną. Celowo punktem wyjścia do dyskusji będą rekomendacje dotyczące tych zagadnień wysokiej klasy ekspertów w tym decydentów z sektora energii, przemysłu i administracji publicznej. Niezwykle cenne będzie porównanie tych dwóch spojrzeń nie tylko ze względów poznawczych, ale przede wszystkim dla znalezienia optymalnych i najbardziej korzystnych dla gospodarki i środowiska rozwiązań.
Uczestnicy będą dyskutować m.in. nad następującymi zagadnieniami:
W pierwszej części:
- Obniżanie emisyjności ? obciążenie czy szansa dla gospodarki?
- Technologie niskoemisyjne ? olbrzymie wyzwanie innowacyjne
- Bariery w praktycznym wdrażaniu transformacji niskoemisyjnej
W drugiej części:
- Smart Living ? moda czy wymierne korzyści środowiskowe i gospodarcze?
- Smart Living to nie tylko technologia, ale także styl życia i zachowania społeczne
- Jak stymulować zainteresowanie Smart Living?