Będzie to najbardziej wysunięta na północ linia autobusów elektrycznych w Europie.
Kontrakt z miastem Lulea w Szwecji podpisała firma Ekoenergetyka-Polska. Stacje ładowania Quick Point City Chargers będą wyposażone w odwrócone pantografy i będą dostarczać szybkie, automatyczne doładowania do autobusów podczas ich postojów na pętlach.
Urządzenia zostaną dostosowane do ekstremalnie niskich temperatur zimą. Ekoenergetyka dostarczy również maszt do ładowania pantografowego własnej koncepcji, zmodyfikowany tak, aby wytrzymywał duże ilości śniegu.
Interfejs do odwróconego pantografu i protokół komunikacyjny używany przez Quick Point City Chargers w projekcie zostały zdefiniowane przez konsorcjum Opp Charge, którego Ekoenergetyka jest członkiem. Wspólny interfejs i zgodność z międzynarodowymi normami ładowania DC urządzeń oznaczają, iż może się nimi ładować każdy autobus elektryczny, który jest również kompatybilny z normami.
Firma dostarczyła już ładowarki do Tampere i Helsinek w Finlandii oraz do Vasteras w Szwecji, a także przygotowuje urządzenie do ładowania dla Oslo.